2023 m. balandžio 12 dieną Švietimo centre startuos kvalifikacijos tobulinimo programa ikimokyklinio ir pradinio ugdymo pedagogams, ketinantiems dirbti (dirbantiems) pagal priešmokyklinio ugdymo programą. Programos autorė ir lektorė doc. dr. V. Gražienė, švietimo vadybos ekspertė.

Priešmokyklinio ugdymo bendroji programa (toliau – PUBP) atnaujinta 2022 metais. Ši mokymų programa (toliau – PUBP MP) padės pedagogams išsiaiškinti, kokios priežastys lėmė Bendrosios priešmokyklinio ugdymo programos atnaujinimą, suprasti PUBP inovacijas, svarbiausius akcentus, motyvuoti mokymų programos dalyvius keistis ir tobulėti.

Priešmokyklinio ugdymo pedagogams vis dar trūksta aiškių gairių, kaip ir kokias šiuolaikiškas ugdymo turinio naujoves integruoti modeliuojant ugdymo turinį, kaip atsirinkti tinkamiausius ugdymo metodus, kaip reflektuoti ir ugdymo turinį sieti su realiais vaikų ugdymosi poreikiais, kaip vertinti vaiko pasiekimus ir pažangą.

Mokymų metu bus stengiamasi atkreipti pedagogų dėmesį į tai, kad priešmokyklinio ugdymo ir ugdymosi procesas turėtų ir galėtų būti šiuolaikiškesnis: vaikas turėtų būti vertinamas kaip aktyvus ugdymo(si) proceso dalyvis; turėtų būti labiau atsižvelgiama į skirtingus vaikų poreikius, vaikų lyties, įvairių pažinimo stilių, temperamento tipų, gabumų skirtumus, į vaikų, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) dėl negalių ar nepalankios (kultūrinės, kalbinės, pedagoginės, socialinės-ekonominės) aplinkos kaitą, ugdymo turinio pritaikymo svarbą ir ypatumus. Pedagogai turėtų geriau suprasti ugdymo turinį, naudojamas strategijas, sąveiką su šeima, kuriamą aplinką), taip pat priešmokyklinio ugdymo pasiekimų vertinimo svarbą ir būdus – gebėti kokybiškai įvertinti vaiko individualią pažangą, pasirinkti tinkamus būdus.